Hoe kunnen wij u helpen?


Heeft u suggesties voor verbetering van Aplaza? Geef deze aan ons door. Wij horen graag van u. Heeft u een vraag of wilt u iets met ons delen, neem dan contact met ons op.

Waar bent u naar op zoek?


Aanmelden-Aplaza

Aanmelden Aplaza

directions

Uitbreiden Aplaza

contact-incon-aplaza

Contact

shield

Aangesloten aanbieders

werken-met-aplaza

Werken met Aplaza

faq

Veelgestelde vragen

storingen-icoon

Storingen

APLAZA B.V.

Stadsring 201
3817 BA Amersfoort

E-mail:
info@aplaza.nl

085-1060699
Bereikbaar tussen 9-5 ma-vr.

KvK: 27349633
BTW: NL821062840B01

social media

Contact

Aangesloten aanbieders

Het aantal verzekeraars en serviceproviders dat Aplaza kan koppelen met uw softwaresysteem is groot en blijft toenemen. Nieuwe aanbieders worden niet automatisch gekoppeld aan uw softwaresysteem. Het is belangrijk dat u een uitbreiding aanvraagt indien gewenst. Bekijk daarom regelmatig het volledige overzicht. Wij stellen u tevens op de hoogte via onze nieuwsbrief, zodra:

– een aangesloten aanbieder de aansluiting met Aplaza uitbreidt
– een aansluiting met een nieuwe aanbieder beschikbaar wordt gesteld

Toon mij een gedetailleerd overzicht van aangesloten aanbieders

Dit heeft u nodig om te kunnen werken met Aplaza


Een softwaresysteem dat is aangesloten op Aplaza
De bij Aplaza aangesloten softwaresystemen zorgen ervoor dat de met Aplaza opgehaalde gegevens automatisch worden verwerkt en worden toegevoegd aan de klant- en verzekeringsgegevens in uw softwarepakket.

Een Bedrijfscertificaat van Solera.
Klik hier voor meer informatie.

Een EMS postbus
Aplaza vraagt voor u een EMS-postbus aan. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Een abonnement op TIME van Solera.
Een aantal aanbieders maakt gebruik van TIME van Solera. Mocht u met 1 van deze aanbieders werken dan dient u een TIME-contract af te sluiten met Solera. Hieraan zijn kosten verbonden. Voor meer informatie klik hier. In onze aanbiedersoverzicht kunt u zien welke aanbieders gebruik maken van TIME. Aanbieders met een vinkje maken gebruik van TIME.
Aanbieders die niet werken met TIME sluiten wij kosteloos voor u aan.

Voor het werken met a.s.r.
Klik hier voor meer informatie.

Voor het werken met Nationale-Nederlanden
Klik hier voor meer informatie.

Gaat u ook voor een snellere dienstverlening en minder kosten?


Veelgestelde Vragen


Aangesloten aanbieders


Hoe kan ik zien bij welke verzekeraars en serviceproviders ik via Aplaza aangesloten ben?

ieder kwartaal ontvangt u als intermediair een overzicht waarop staat vermeld met welke verzekeraars en serviceproviders uw kantoor via Aplaza gegevens ophaalt. U kunt dit overzicht op ieder moment opvragen via info@aplaza.nl.


Ik zie dat er een nieuwe verzekeraar of serviceprovider beschikbaar is via Aplaza. Wordt mijn kantoor nu automatisch hierop aangesloten?

Bij de aansluiting van een nieuwe verzekeraar of serviceprovider worden alle kantoren automatisch aangesloten waarvan zowel bij Aplaza als de nieuwe aanbieder de gegevens van uw kantoor inclusief KvK-nummer en AFM-nummer overeenkomen. Het kan zijn dat – bijvoorbeeld doordat een gegeven ontbreekt of niet up-to-date is – dat uw kantoor niet is herkend en dat daarmee u niet automatisch bent aangesloten. Klik in dat geval hier en vul uw gegevens in met de vermelding van de verzekeraar of serviceprovider waarmee u via Aplaza gegevens wil opmaken en wij zorgen ervoor dat dit binnen 2 weken geregeld wordt.


Kan ik in mijn softwaresysteem zien met welke verzekeraars en serviceproviders ik aangesloten ben?

Nee, helaas is deze mogelijkheid niet beschikbaar. 4 keer per jaar ontvangt u een overzicht van Aplaza waarop u kunt zien met welke verzekeraars en serviceproviders u gegevens ophaalt? Ontvangt u dit overzicht nog niet of wilt u tussentijds een overzicht ontvangen? Stuur ons dan een e-mail naar info@aplaza.nl.


Waar kan ik zien welke verzekeraars en serviceproviders zijn aangesloten en wat ik via Aplaza kan ophalen?

Op onze site staat hiervan een overzicht vermeld. Klik hier om direct naar dit overzicht te gaan.


Werking


Zijn er instructies voor het gebruik van Aplaza transacties in DIAS?

Ja, klik hier om naar de instructies te gaan. Deze instructies kunt u ook terug vinden in de nieuwswidget van DIAS.


Ik twijfel eraan of ik alles wel heb opgehaald via Aplaza. Hoe kan ik dit controleren?

Aplaza haalt alles dat er voor u klaar staat altijd op. Herhaal in uw softwaresysteem het ophalen van informatie via Aplaza als u hieraan twijfelt. Mocht het zo zijn dat u enkele dagen niets hebt ontvangen, dan kan er mogelijk wat mis zijn met de inrichting in uw softwaresysteem. Neem in dat geval contact op met uw softwareleverancier.


Mijn digitaal paspoort is verlopen. Wat moet ik doen?

Klik hier voor meer informatie.


Ik heb mijn digitaal paspoort verlengd maar nu werkt Aplaza niet meer.

Klik hier voor meer informatie.


Ik ben mijn wachtwoord van mijn TIME/EMS-postbus vergeten. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord krijgen?

Mocht u het wachtwoord van het EMS-nummer niet meer hebben, dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen bij Solera.


Ik heb via Aplaza mijn prolongatie- en mutatieberichten opgehaald maar bij de verwerking in mijn softwaresysteem is iets fout gegaan. Graag zou ik opnieuw deze gegevens ophalen. Hoe doe ik dat?

Stuur een mail aan info@aplaza.nl en vermeldt hierin de volgende gegevens: wat wilt u exact opnieuw ontvangen, van welke maatschappij (bij voorkeur onder vermelding van de maatschappijcode) en het tijdstip wanneer u de eerste keer deze gegevens heeft opgehaald.


Kosten


Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Aplaza?

Uw softwareleverancier heeft Aplaza standaard onderdeel gemaakt van uw softwaresysteem. De kosten van Aplaza heeft uw softwareleverancier opgenomen in de maandelijkse licentieprijs van uw softwaresysteem. Als u Aplaza gaat gebruiken hoeft u hiervoor geen extra bijdrage aan Aplaza of uw softwareleverancier te betalen. Wel dient u in het bezit te zijn van een digitaal paspoort of bedrijfscertificaat, uitgegeven door Solera. Hieraan zijn kosten verbonden. Daarnaast gebruiken diverse verzekeraars en serviceproviders een digitaal postbussysteem, genaamd TIME van Solera, van waaruit Aplaza de gegevens die voor u klaarstaan worden opgehaald. Voor het gebruik van TIME bent u ook een bijdrage verschuldigd. Klik hier voor een overzicht van de bij Aplaza aangesloten aanbieders. Hierbij staat vermeld bij welke aanbieders gebruik maken van TIME. Wilt u bij deze aanbieders gegevens ophalen, dan bent u een bijdrage aan TIME verschuldigd.


Overzicht gebruik


Ik ontvang geen gebruiksoverzicht. Kunt u mij deze toesturen?

Stuur uw gegevens aan info@aplaza.nl en wij zorgen ervoor dat u 4 keer per jaar uw gebruiksoverzicht ontvangt.


Postbussystemen


Wat is het verschil tussen TIME en EMS?

TIME is het commerciële product van Solera waarin het gebruik van zowel de EMS-postbus als ABZ-postbus is opgenomen. EMS is de naam van dit Solera-postbus-systeem. TIME is de commerciële productnaam hiervan.


Softwaresystemen


Ik werk niet met een bij Aplaza aangesloten softwaresysteem. Kan ik dan toch via Aplaza gegevens ophalen of downloaden?

U kunt gegevens alleen via Aplaza ophalen als u met een bij Aplaza aangesloten softwaresysteem werkt. Vraag uw softwareleverancier naar de mogelijkheid om met Aplaza te werken. Heeft u een zelf ontwikkeld softwaresysteem? Stuur ons een mail en vraag naar de mogelijkheden om vanuit uw eigen systeem een koppeling te realiseren met Aplaza.


Heeft u een andere vraag?

Actuele storing(en) bij Aplaza


Ervaart u problemen bij het gebruik van Aplaza? Dit kan verschillende oorzaken hebben. Hieronder de storingen die bij ons bekend zijn. Dit kunnen storingen zijn van Aplaza maar ook van de softwareleveranciers waar wij mee samenwerken of onze aanbieders.

Is er geen storing gemeld maar ervaart u wel problemen of andere problemen dan de storing(en) hieronder?
Meld ons dan uw probleem via info@aplaza.nl. We helpen u graag met de oplossing.

Op dit moment zijn er geen storingen bekend.