Hoe kunnen wij u helpen?


Heeft u suggesties voor verbetering van Aplaza? Geef deze aan ons door. Wij horen graag van u. Heeft u een vraag of wilt u iets met ons delen, neem dan contact met ons op.

Waar bent u naar op zoek?


directions

Uitbreiden Aplaza

shield

Aangesloten aanbieders

video-player

Videohandleidingen

werken-met-aplaza

Werken met Aplaza

Aplaza gaat voor maximale ketenintegratie, zodat u zich bezig kunt houden met het adviseren van uw klanten. Wij helpen u graag om alles uit Aplaza te halen.

Uitbreiden Aplaza


  • Privacy Statement

Aangesloten aanbieders

Het aantal verzekeraars en serviceproviders dat Aplaza kan koppelen met uw softwaresysteem is groot en blijft toenemen. Nieuwe aanbieders worden niet automatisch gekoppeld aan uw softwaresysteem. Het is belangrijk dat u een uitbreiding aanvraagt indien gewenst. Bekijk daarom regelmatig het volledige overzicht. Wij stellen u tevens op de hoogte via onze nieuwsbrief, zodra:

– een aangesloten aanbieder de aansluiting met Aplaza uitbreidt
– een aansluiting met een nieuwe aanbieder beschikbaar wordt gesteld

Toon mij een gedetailleerd overzicht van aangesloten aanbieders

Videohandleidingen


Scenario Advies (Dias, Unit4)

We laten u zien hoe u met Aplaza een offerte en aanvraag van een overlijdensrisicoverzekering van Scildon eenvoudig en automatisch kunt verwerken binnen uw softwaresysteem Scenario Assurantie.

Schademelden bij 112Schade.nl (vanuit ANVA)

Benieuwd hoe u eenvoudig transacties uitvoert met een verzekeraar? Onderstaande video’s laten u zien hoe u dat doet met Scildon en Voogd & Voogd.

Benieuwd hoe u eenvoudig transacties uitvoert met een verzekeraar? In deze video laten wij u zien hoe u dat doet bij Scildon.

Niet beschikbaar.

Niet beschikbaar.

Niet beschikbaar.

Dit heeft u nodig om te kunnen werken met Aplaza

Om te kunnen werken met Aplaza heeft u het volgende nodig:

  • Een softwaresysteem dat is aangesloten op Aplaza
  • Een Bedrijfscertificaat of Digitaal Paspoort van Solera-Digidentity
  • Optioneel een abonnement op TIME van Solera

Een softwaresysteem dat is aangesloten op Aplaza

De bij Aplaza aangesloten softwaresystemen zorgen ervoor dat de met Aplaza opgehaalde gegevens automatisch worden verwerkt en worden toegevoegd aan de klant- en verzekeringsgegevens in uw softwarepakket. Klik hier voor een overzicht van de aangesloten softwaresystemen. Voor het gebruik van Aplaza betaalt u aan Aplaza geen bijdrage. De licentieprijs die u betaalt voor uw softwaresysteem is inclusief het gebruik van Aplaza.

Een Bedrijfscertificaat of Digitaal Paspoort van Solera-Digidentity

Om gegevens te kunnen ophalen van verzekeraars en serviceproviders heeft u een Bedrijfscertificaat of een Digitaal Paspoort nodig. Solera-Digidentity is leverancier van deze certificaten en paspoorten. Voor het aanvragen en verlengen van het Bedrijfscertificaat en het Digitaal Paspoort vraagt Solera-Digidentity u een bijdrage. Klik hier om naar de site van Solera-Digidentity te gaan voor meer informatie en bestelmogelijkheden.

Een abonnement op TIME van Solera

Aplaza haalt gegevens van verzekeraars en serviceproviders [kortweg: aanbieders] op uit een digitale postbus. Een aantal aanbieders maakt gebruik van de TIME-postbus (ook wel EMS-postbus genoemd) van Solera. In dat geval dient u als intermediair ook een abonnement op TIME te hebben zodat u documenten en/of ADN-berichten via Aplaza hieruit kunt ophalen. Voor het gebruik van TIME vraagt Solera u een bijdrage. Klik hier om naar de site van Solera te gaan voor meer informatie over TIME en de bestelmogelijkheden.

In het overzicht kunt u zien welke aanbieders gebruik maken van TIME. Voor het ophalen van documenten en berichten bij deze aanbieders dient u een TIME-abonnement af te sluiten.

Voor een overzicht welke gegevens u van deze aanbieders via Aplaza kunt ophalen, klik hier.