Aplaza heeft de afgelopen jaren succesvolle stappen gezet om digitale uitwisseling van gegevens tussen verzekeraars en serviceproviders enerzijds en verzekeringsadviseurs anderzijds mogelijk te maken. In het afgelopen jaar hebben met Aplaza werkende intermediairs meer dan 1,2 miljoen uur bespaard.
Om verdere digitalisering mogelijk te maken, heeft het SIVI samen met Aplaza een nieuw koppelingsprotocol geïntroduceerd waarmee het veel eenvoudiger wordt om een digitaal document geautomatiseerd te versturen en te ontvangen.
Via Aplaza is het mogelijk om dit protocol te gebruiken. Softwareleveranciers kunnen met één koppeling alle bij Aplaza aangesloten softwaresystemen via een standaard protocol aansluiten. Verzekeraars en serviceproviders kunnen afstappen van het mailen van losse documenten en dit via een standaard en beveiligde aansluiting op Aplaza aanbieden aan het intermediair.
Intermediairs kunnen daarmee veel tijd besparen. Zo kan bijvoorbeeld een adviesrapport, vergelijkingsoverzicht, risico-inventarisatie of schaderapport via Aplaza met één druk op de knop worden opgehaald en opgeslagen in het digitale klantdossier.
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden en wat Aplaza voor u kan betekenen? Neem dan contact met ons op en stuur een email aan info@aplaza.nl.